Režim dne
Předškolní vzdělávání dětí dle školního vzdělávacího programu probíhá v následujícím denním režimu:
6.30 – 9.45
- doba určená pro příchod dětí do mateřské školy a předání dětí pedagogickým pracovnicím, volné, spontánní a zájmové aktivity
- doba pro činnosti a aktivity řízené pedagogickými pracovníky, zaměřené zejména na činnosti ve skupinkách i individuálně
- individuální péče o děti se specifickými vzdělávacími potřebami
- hygiena, svačina
- řízené činnosti a aktivity zaměřené na výchovu a vzdělávání dětí, na jejich citový, rozumový a tělesný rozvoj, prováděné na základě rámcového vzdělávacího programu
9.45 – 11.15
- osobní hygiena, příprava na pobyt venku, pobyt venku, kde probíhají činnosti a aktivity zaměřené na seznamování s přírodou, s přírodními jevy a s okolním světem a činnosti s rozvojem tělesného pohybu
11.15 – 12.00
- oběd, osobní hygiena dětí, příprava na odpočinek dětí
12.00 – 14.00
- spánek a odpočinek dětí respektující rozdílné potřeby, individuální práce s dětmi před odpolední svačinkou
14.00 – 16.00
- osobní hygiena a svačina dětí
- volné činnosti dětí zaměřené především na hry, pohybové aktivity, v případě pěkného počasí hry na školní zahradě
- individuální práce s dětmi se specifickými vzdělávacími potřebami
- doba pro přebírání dětí zákonnými zástupci
- Stanovený denní režim může být pozměněn v případě, že změna bude v souladu s rámcovým vzdělávacím programem a v případě výletů, exkurzí, divadelních představení, besídek a podobných akcí.
- Pobyt venku, pokud není uskutečněn, je vždy nahrazen pohybovými aktivitami ve třídě.

Desatero pro rodiče
- Mluvte s dítětem o tom, co se ve školce dělá a jaké to tam je.
Vyhněte se negativním popisům jako : “ Tam Tě naučí poslouchat ! “ ,
Tam se s Tebou nikdo dohadovat nebude“ apod. - Zvykejte dítě na odloučení při odchodu láskyplně a s jistotou řekněte, že odcházíte, ale ujistěte dítě, že se vrátíte. Dítě potřebuje pocit, že se na Vás může spolehnout. Chybou je vyplížit se tajně . Dítě se cítí zrazené a strach z odloučení se jen prohlubuje.
- Veďte dítě k samostatnosti zvláště v hygieně, oblékání a jídle. Nebude prožívat špatné pocity spojené s tím, že bude jediné, které se neumí obléknout, nebo si dojít na záchod.
- Dejte dítěti najevo, že rozumíte jeho případným obavám z nástupu do školky, ale ujistěte ho, že mu věříte a že to určitě zvládne. Zvýšíte tak sebedůvěru dítěte. Pokud má dítě do školky chodit rádo, musí k ní mít kladný vztah. Z toho důvodu nikdy školkou dítěti nevyhrožujte, dítě nemůže mít rádo něco, co mu předkládáte jako trest. Vyhněte se výhrůžkám typu „když budeš zlobit, nechám tě ve školce i odpoledne“ apod.
- Pokud dítě bude plakat, buďte přívětiví, ale rozhodní. Rozloučení by se nemělo příliš protahovat. Ovšem neodcházejte ani narychlo, tajně, ani ve vzteku.
- Dejte dítěti s sebou do školky něco důvěrného
- Plňte své sliby.
Když řeknete, že přijdete po obědě, měli byste po obědě přijít. - Udělejte si jasno v tom, jak prožíváte nastávající situaci vy. Děti dokážou velmi citlivě poznat projevy strachu u rodičů. Platí, že zbavit se své úzkosti znamená zbavit dítě jeho úzkosti. Pokud máte strach z odloučení od dítěte a nejste skutečně přesvědčeni o tom, že dítě do školky dát chcete, pak byste měli přehodnotit nástup dítěte do školky. Případně se dohodněte, že dítě do školky bude vodit ten z rodičů, který s tím má menší problém.
- Za pobyt ve školce neslibujte dítěti odměny předem.
Dítě prožívá stres nejen z toho, že je ve školce bez rodičů a zvyká si na nové prostředí, ale přidá se
strach, že selže a odměnu pak nedostane. Pokud den ve školce proběhne v pohodě, dítě chvalte, odměňte. Materiální odměny by se neměly stát pravidlem, dítě by je pak vyžadovalo každý den. - Promluvte si s paní učitelkou, kdykoli budete cítit potřebu.